Dag 8, min idol..

Jag har väl inte direkt någon idol, då de bruka bli som ett "ideal" och jag tycker att man ska gå sin egen väg och leva sitt liv som sig själv.
Men det finns ju vissa personer som jag, med handen på hjärtat, är riktigt jävla imponerade över.
En av dessa är en tjej, som fyller tolv år detta år, Nellie Berntsson.
Hon har kvalat till SM i år och kommer hoppa en av sina b-ponnysar där. Visst, det finns många som hoppar SM osv. Men hon började rida när hon var 8 år, 8 år! Och såhär 4 år efter så kommer hon va uppe smnivå. De e sjukt bra jobbat! Jag har ridit i, ja jag vet inte hur många år och har knappt tagit mig upp till LD nivå. Tjejen ha talang, och nej, hon får inte alls allt serverat, hennes ponnysar är inte alls någon dans på rosor för flera hundratusen. Hon har tagit sig dit på egen hand, visst har hon fått hjälp av tränare, och kvaliten på tränarna där nere kanske är något bättre än här i stensele...hehe.
Men det är inte bara det, hon är 12 år och driver en av sveriges största bloggar. Får en massa jävla skit, som hon hanterar på ett snyggt och proffisionellt sätt.
Jag erkänner att jag störde mig enormt på henne till en början, av ingen anledning alls. Kanske var det för att hon lyckats med sitt liv och inte jag? Men jag har lagt av, hon är grym!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0