Livet som en nittiofemma

Hittills har dagen bestått av skola, lite funderingar och annat sånt där som hör vardagen till. Vad resten av dagen kommer erbjuda vet jag inte riktigt än, eller ja kommer ju vara på skolan tills fyra eftersom jag inte slutat än. Men kvällen är ännu oplanerad, känns skönt, inga måsten och inga tider att passa. Bara vara och kanske göra bort någon skoluppgift. Och sen en kvällspromenad i kylan också. Aja, tillbaka till nuet, har religion nu och vi har en uppgift som ska göras. Men det är ingen som engagerar sig så mycket så jag följer Sofia och Linneas exempel och engagerar mig inte heller. Insåg idag, att vi 95:or, iaf här där jag bor, är så otroligt olika, eller alldeles för lika. Vi byter alltid umgänge, ändrar alltid attityd och kan helt enkelt inte passa in på varandra. Vi har oftast andra umgängen utanför skolan, där vi inte tvingas ihop med 95:or. Sen är vi otroligt taskiga med varandra också.. Men som sagt, alldeles för olika lr för lika för att passa ihop.(Gäller ju såklart inte alla!)  Kanske gäller alla årgångar detta, men jag märkte det idag för oss iaf.
LotsOfLove heart



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0