Effektiv tisdag

Tröttheten var ett faktum imorse och jag sprang mer eller mindre omkring som en zombie tills jag tog mig iväg till skolan där en naturlektion stod på schemat innan det var dags för ett hål på 4,5 timme. Brukar oftast använda det hålet till att ta en powernap, se serier eller något annat livsviktigt. Men idag hade jag bestämt mig för att göra något vettigt, så jag stannade kvar på skolan och satt mig ner med gymnasiearbetet. Jag är minst lika förvånad som er, för om ni visste hur dålig min övertalningsförmåga är, och speciellt när det gäller att övertala mig själv, så skulle ni tappa hakan över att jag faktiskt tog mig tid för det. Är rätt less på det arbetet nu, har lyckats skrapa ihop 13 sidor, kanske låter lite i era öron men för mig är det rätt mycket med tanke på hur segt det har gått med det där. Aja, avslutade dagen med en medialektion där jag faktiskt (!) också fick någonting gjort. Men ikväll kan jag ju tala om för er att jag inte tänker ägna någon tid för skolan. Ska istället ta ut hästapållen och låta han röra på sig, ja, och jag också för den delen. Förstår att ni tycker det är kul att läsa om mina fruktansvärt flitiga studier.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0