Day 01 - Your views on drugs and alcohol.

Ja vad ska man säga, jag dricker ju själv alkohol ibland, men det är inte så att jag inte skulle klara mig utan det och det är inget jag är beroende utav. Och jag vet själv när det är dags att sluta. Och så länge det hålls på den nivån, att man kan hantera det och att man inte är beroende av det så tycker jag att det är okej. Men börjar det bli för ofta och för stora mängder så tycker jag att folk bör tänka till litegrann. Droger däremot har jag nolltolerans, det har tyvärr blivit alltmer vanligt här i lilla Storuman och det är alldeles för få som åker fast för det. Visst, vissa droger är inte farligare än alkohol, men det är väl onödigt att börja överhuvudtaget. Skulle gissa på att de allra flesta börjar med något lindrigt men tappar snabbt effekten och går över till starkare och i samband med alkohol. Om det bara hade drabbat dem själva hade väl inte skadan varit så stor, jamena det är ju deras val, men alltför ofta är det så att droger är inblandade i olika sorters brottsligheter. Fler anmälningar bör göras, för det FINNS och vi ser det, men gör inget åt det.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0