Day 04 - Your views on religion.

Själv så tror jag inte på någon religion, men jag accepterar självklart att andra människor gör det. Det är ju upp till var och en vad man tror på och inte. Men det ska vara lika självklart för troende att acceptera att jag inte tror. Jag ska kunna pratra lika öppet om varför jag inte tror som de andra predikar om allt som alla gudar gjort och sagt. Varför jag inte fallit för någon religion vet jg inte riktigt, kanske kan det bero på att jag tycker att big bang verkar en aning mer realistisk än andra teorier och kanske därför att jag inte funnit något som verkar trovärdigt nog för min del. Men som sagt, alla är vi olika och tror på olika saker, vilket i sin tur tyvärr ofta leder till onödiga konflikter.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0