SA11:s sanna hjälte

Idag var det tillbaka till verkligheten som gällde och ett antal jobbtimmar stod på schemat, men det kändes bara bra och skönt att få jobba lite där man vet vad som händer och vad som ska göras. Annars har detta varit en ohändelserik lördag och det enda vettiga jag i övrigt har huunit med är en tur med hästapållen ute i skog och mark. Men det känns skönt att varva ner lite efter hektiska veckor. Hade tänkt mig att rensa datorn från allt skolarbete nu ikväll också, gjorda jag det? Nej. Varför inte? Jag kunde bara inte. De senaste året har iprincip bara bestått av mediauppgifter och är det någon som hatat dessa, ja då är det jag. Men Andte, roten till dessa uppgifter, SA11:s egentliga hjälte och anledningen till att vår bal blev de vi drömt om. Jag tänker mig att så länge dessa uppgifter finns kvar så kommer även alla spår av Andte också att göra det, han var mer en del av oss och inte en lärare, tog fram våra personligheter på ett sätt som ingen annan gjorde. Men jag antar att vi nu ska vara redo för att klara oss på egen hand, utan denna Andte som stundtals drev oss till vansinne.

 

Kommentarer
Postat av: Andte

Jag läser fortfarande... och blir lite blygsam av din text. Vill du så kan jag skicka någon extrauppgift - om du har abstinens! Hah!

Ta hand om dig!

Svar: Än så länge så är saknaden efter skolan inte sådär jätte stor, men den kan komma smygande. Jag börjar väl om med ettorna till hösten ifall det skulle krisa ;)
Lovisa Olofsson

2014-06-16 @ 08:59:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0