En vinterdag i blå-gula räcern

Det känns som att den här dagen vart i något som liknar en evighet, varenda liten minut har tickat på i snigelfart. Kan kanske berott på att jag varit trött och allmänt less på väglaget, stora vägarna har varit som en tvättbräda så allt har skakat, vilket gjort att när man väl kommer till småvägarna så blir man alldeles sömnig av tystnaden. Men tillslut tog dagen slut och hem gick jag. Och istället för att lyssna på mitt huvud som tyckte att jag skulle sova där runt klockan fem så tog jag mitt förnuft till fånga och höll mig vaken. En sväng till lägenheten för att kolla ifall det skulle behövas slipas något inför tapetseringen och sedan for jag iväg till hästapållen som skulle bli vinterskodd. Lite förseningar blev det dock där. Men nu ska jag snart sova och hoppas på att inte vara lika trött imorgon så dagen går fort, det är ju trots allt halvvägs till helg idag.

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0