När söndagar blir tunga dagar

Okej jag erkänner, jag ogillar söndagar väldigt starkt nuförtiden, men det finns inte alls mycket att gör åt den saken utan det är bara att ta tag i måndagen och hoppas att veckan går fort. Men jag ska inte klaga, har hunnit med allt som får en helg att bli bra; umgåtts med favvobrudarna, Jonte och andra trevliga människor, tagit det lugnt, sovit ut och även motionerat hästapålle. Gårkvällen blev som jag trodde mycket trevlig och sedan så brummade vi upp till Kaskeluokt. Vad vi har gjort idag, det är inte mycket det. Vi gjorde ett gott försök att åstadkomma palt i alla fall, och resultatet blev väl godkänt. Sedan var det än en gång bara att inse att helgen närmade sitt slut och dags att säga hejdå till Jonte. Lite tyngre för varje gång måste jag säga. Men dämpar söndagsångesten på bästa sätt genom ett dressyrpass med hästapållen, så det funkar ju. Men nu blir det en dusch och sedan ska jag försöka mig på att sova lite, jobb imorgon och förhoppningsvis ser vägarna bätte ut nu än vad de gjorde i fredags.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0