Laga mat i måttlig mängd är inte min grej

Har haft en rätt lugn och skön dag här i byn efter en natt med kanske inte jätte mycket sömn då jag vaknade rätt tidigt men kände mig utvilad och det är ju det som är huvudsaken. Skönt att inte behöva vakna och ha några måsten i alla fall. Spenderade förmiddagen ute med allt från snöbus med vovven till inpackning av bilen. Sprang även omkring som en yr höna för att hitta kabelvindan som har snöat över nånstans, jag gav upp och stal sladden till utebelysningen istället. Eftermiddagen blev sedan lugn med en film (som jag gruvat länge för att se och som jag anade så blev det grinkalas över halva filmen, hormoner..) och sedan fixade jag middagen som blev potatistryfflar och marinerad kalvstek. Blev tonvis med mat och jag är ju ensam hemma nu så nu finns det kött och potatis i hela kylskåpet i alla fall. Och nu placerar jag mig i soffan och lär här förbli restan utav denna dag.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0