När latmasken kommer krypandes

Att kliva upp imorse var det svåraste jag gjort på länge, jag var dödstrött, det var kallt utanför täcket och jag kände absolut ingen motivation till att fara iväg och jobba (vilket ka ha till stor del berott på de två övriga faktorerna). Men lyckades tillslut slita mig upp, med lite hjälp av att intala mig själv om att det faktiskt är fredag imorgon. Tog mig sedan igenom jobbdagen med en förvånansvärt bra energi, en energi som sedan dog direkt jag kommit hem. Men sovandet fick bero och iväg till hästapållen bar det istället. Ett dressyrpass fick det bli med mycket travarbete i olika tempon. Hade sedan först tänkt att skita i träningen ikväll då gymmet inte alls kändes inspirerande i detta väder, men ignorerade latmasken och for ut och sprang istället. Hade planerat en slinga med olika terränger som jag tänkte skulle vara ca. 5 km. Har uppenbarligen inte så bra avståndsbedömning (?) då det slutade på drygt 7 innan jag var hemma igen. Men nu ska jag äntligen få krypa isäng igen, och det bästa av allt är att det är fredag när jag vaknar!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0