En helg för återhämtning

Har haft en extremt lugn och skön helg, mycket sömn och tid för återhämtning. Hunnit småstäda lite i lägenheten samt haft en hel massa kvalitetstid med hästapållen. I lördags for vi till ridhuset för lite markarbete och idag blev det ett dressyrpass. Nu går han äntligen på fri tillgång och börjar få upp vinterhullet, han är ju inte som alla andra utan magrar av på sommaren. Han är som absolut finast i kroppen vintertid när han får stå och tugga på sin bal. Själv så har min egen träning inte blivit av i helgen, sprang varken i fredags eller igår. I torsdags körde jag dock ett pass med rätt kort distans men med högt tempo. Och snittiden var den bästa sedan i våras så sakta men säkert kanske jag är på väg mot den formen igen. Eftersom att jag kände mig så lat efter det att springningen uteblev i helgen så fick det bli dryga milen nu ikväll, benen kändes rätt lätta och det var skönt att få ut både energi och tankar. Men nu är det sovdags, imorgon kallar jobbet.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0