När allt som skulle bli så bra blir till något dåligt

Måndagkväll och den spenderar jag i Drängsmark, får se hur länge jag blir kvar här i veckan, började ju nämligen jobba inne i stan idag. Japp ni läste rätt, jag lämnar skogen. Väldigt kluven till detta men efter många om och men så vet jag nu att det inte skulle funka i längden. Inte här. Som jag nämnt tidigare så har jag från dag ett trivts i maskin, känt mig som hemma och känt att jag hittat rätt. Sen kom jag hit ner till kusten, bland gubbar som hållt på i 40-50 år. Att komma in som "grön" var ingen dans på rosor. Konstruktiv kritik är något jag uppskattar att få, utav folk som kan ge kritik. Men när slagen börjar komma under bältet och man tar åt sig på det personliga planet, då blir dagarna tuffa att ta sig igenom. Sen att timmarna och betalning inte alls blev som väntat var droppen som fick bägaren att rinna över. Så nu sitter jag här med skägget i brevlådan, halvt lurad, överkörd och med en lägenhet i Bygdsiljum som jag inte har mycket nytta av. Men framförallt så sitter jag med en självkänsla som inte existerar och med en stor besvikelse på vår tids mänsklighet. Men nu är det ett minne blott och nya utmaningar väntas. Är då hittills positiv till det nya (värre kan det ju iofs inte bli), om än huvet är lite slut efter en hel dag med bara nya intryck. Så det blir en lugn och tidig kväll för tanten ikväll.


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0