När man landat lite

Long time, no see som man brukar säga. Livet här borta flyter väl på i någon slags ordning, hunnit landa lite och dessutom fått hem min soffa. Så nu har jag någonstans att häcka, om än jag bara suttit i den en gång på två veckor.. Helgerna spenderar jag i Drängsmark, blir extrema kontraster då sedan att komma tillbaka till Bygdsiljum. Från att gå till liv och rörelse runtomkring mig 24 timmar om dygnet till att möjligtvis höra grannen i trappuppgången. Och livet i skogen då? Jag skulle ljuga ifall jag sa att det var samma sak som att ingå i grundforsarna. Där trivdes jag som fisken i vattnet från dag 1, där kände jag mig som "en av dom". Kanske hade jag det lite för bra. Här känns det mer ostrukturerat, god stämning är inget jag upplevt och jag själv känner mig mer eller mindre bara i vägen. Första gången sedan jag satt mig i maskin första gången som jag inte riktigt trivs där. Har väl återgått lite smått till de här att leva på helger och bara finnas till på vardagar. Menmen, antingen blir det bättre eller så blir det något annat. Man ska inte krångla till det så mycket, finns alltid lösningar. Aja, nu ska jag ta reda på mina saffransbullar och försöka komma i lite julstämning, om än jag aldrig lär komma upp i samma nivå som hemma. Kommer nog dessutom inte ta mig till storuman förrän den 23, kändes lite smådrygt då inlandsnerven börjar längta lite hem. Tackar högre makter för att jag har Victor. Och på tal om bra människor, vi fick finbesök av Kamelen helgen som va!

 



Kommentarer
Postat av: Therese

Vad fina ni är!!:* <3

Svar: Tack desamma!:*<3
Lovisa Olofsson

2016-12-04 @ 22:37:30
URL: http://theresebissmark.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0