Årets första jakthelg

Då var det måndag igen och tillbaka till jobb efter en helg i älgskogen. Vädret var inte på vår sida med spöregn och blåst iprincip hela helgen. Men tre vuxna lyckades vi få i backen och jag tror att med det resultatet så blir det ingen mer jakt för min del förrän Oktober då jag tänkt försöka ta mig inåt landet och jaga lite i Kaskeluokt. Frisk luft i all ära men jakt ska nog för min del ske i dom inländska skogarna, det är liksom en helt annan stämning och anda kring jakten där. I övrigt blev det en lugn helg, var ganska slutkörd. Myst med Victor den tid jag var hemma och vi var vakna samtidigt och igår var vi förbi hos Erik och Linnea en sväng. Och idag var det som sagt var jobb som gällde, hade sedan turen att få middag hos svärisarna idag. Och nu blir det nog att dra sig mot sängen, det kostar ju trots allt att ligga på topp.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0