Så var det måndag igen

Måndag och en ny vecka har dragit igång, vad denna vecka har att erbjuda får tiden utvisa. Förra veckan var inte riktigt min vecka, lång och seg vecka innan helgen äntligen kom. Jag var rätt trött och sliten då jag inte hade sett skymten av en lugn och skön sovmorgon på evigheter. Får jag inte 8 timmar eller mer sömn så ligger det genast minus på mitt sömnkonto. Innan helgen anlände bjöd veckan på jobb, styckning och husvisning. Sen kom då helgen, blev en lugn sådan då jag valde att avstå jakten, det är inte riktigt samma sak här, inte alls samma gemenskap. Sen är jag lite less på att va "den nya", så i sammanhang det går att undvika så gör jag det. Jakten kan jag lika gärna låta vara som den alltid varit, i inlandet. Det har varit så mycket nytt och så mycket nya människor det senaste året så att något gammalt kan gott få vara kvar. Lördagkväll så var vi barnvakt åt Ben medan Josse och Rickard roade sig på firmafest. Han sov dock mest så det gick som lugnt till. Och nu, efter middag hos svärisarna, så laddar jag för en springtur i regnet.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0