2017

Nu när vi klivit in i Mars redan så kanske det är dags att utvärdera 2017, innan vi vandrar in i 2018. Det blev ett läskigt, spännande, förvirrande, kärleksfullt, lyckligt, långt och framförallt lärorikt år. Mycket fokus blev på mig själv och karriärsmässiga mål. När året började jobbade jag på ett jobb jag vantrivdes på från dag ett, men jobb är ett måste så jag plågade mig igenom varenda vardag i 3,5 månad. Det var tungt, extremt tungt men ett nödvändigt ont för att fortsätta mitt liv här. Men ett telefonsamtal förändrade allt, jag fick anställning som maskinförare på Rönnskärsverken där jag även fick bli kvar efter sommaren och där jag nu fått chansen att lära upp mig på ett av de finare jobben där ute. Detta har gjort mig betydligt starkare och säkrare i mig själv.

Jag hade även ett roligt och upplevelserikt år. Vintern bjöd på mycket fina skoterdagar på olika platser. Spenderade mycket tid på havet i somras och åkte vattenskidor för första gången. En sak jag kommer minnas också är att jag dprang min första tjejmil. Det är något mitt yngre jag aldrig någonsin skulle kunnat drömma om. Hade en extremt fin helg i Stockholm med Josse. Under 2017 fick jag även checka av ett lifegoal, besökte Ullared och Gekås för första gången, vilket är något jag drömt om länge. Under årets gång fick jag den stora äran att bli moster. Till en underbar liten pojke.



Tyvärr var det också året som jag förlorade min allra bästa vän. Han jag saknar varje dag och förmodligen alltid kommer att göra. Han som gjorde allt svårt lite lättare, han kommer aldrig någonsin tillbaka. Himlen ville ta  honom tidiagre än vad jag ville lämna ifrån mig honom. Älskade Leo, förevigt saknad, aldrig glömd.


2017 var även året jag etablerade mig på riktigt i Drängsmark, officiellt flyttade jag hit dagen före nyår 2016 och jag och Victor blev Sambosar. Jag var rätt så nervös att flytta till en plats där jag inte kände någon (ifall man bortser från Victor) men folk här var extremt vänliga och det har inte varit speciellt svårt att komma in i gruppen. Och det finns vissa här som jag är extremt glad över att ha i mitt liv, som sprider så mycket glädje. Jag tror det har varit nyttigt för mig att komma på ett nytt ställe och stå helt på mina egna ben. En sak jag däremot måste bättra mig på är att besöka Storuman lite oftare, det blir alldeles för sällan och när man väl far dit är det så många som man vill hinna träffa att en helg inte räcker till. Måste också bli bättre på att höra av mig, har så många där borta som betyder så mycket, ett telefonsamtal är det minsta jag kan göra.


Så tacksam över vad detta året gav mig, och extra tacksam över att jag fått dela året med Victor. Han jag älskar, mer och mer för varje dag.

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0