En helg i inlandet

Märker att det mer eller mindre börjar bli en måndagstradition att få upp ett inlägg här, men på helgerna hinns det inte och vardagarna är oftast inte så händelserika. Blev i alla fall en bra helg i Storuman, åkte upp i fredags när jag slutat och vi ätit middag, kom fram ganska sent så blev en tidig kväll. En relativt tidig morgon också då vi skulle iväg till Blaiken för skoterkörning, mötte upp Jacke och Katta hos Klara och Tomas. Snökvaliten var inget att hurra för då även inlandet haft plusgrader. Men det är ju alltid skönt att komma ut hur som, fick dessutom passa på att snusa på lilla systersonen. Sötaste lilla knodden. Lördagkväll spenderades i Storuman med trevligt folk, bland andra Viktoria som förövrigt lämnar Storuman i veckan och blir vindelnbo istället. Blev en relativt lugn och ganska tidig kväll, och efter en välbehövlig sovmorgon, trean-mat och kaffestopp hos mamsen så började vi rulla hemåt igen. Skönt att komma hem i god tid, hinna landa lite och söndagsmysa för att ladda upp inför en ny vecka. Victor for som vanligt imorse och jag fick gosa kvar en stund till innan mitt larm gick igång. Kommer härmed sova som en prinsessa, för oj va skön nya sängen var, ska lätt bosätta mig i den. Annars då? En vanlig måndag med jobb, men fick det lyxigt med middag hos svärisarna. Bortskämd tjej!

 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0