En sån här kväll man somnar med gott samvete

Denna dag har inte bjudit på många lugna stunder, förrän nu då. Först så tog skolan upp min tid, även om jag hoppade över lärverkstan (som så många gånger förr) då jag inte har något skolarbete att göra. Lastade istället hästapållen och drog iväg till ridhuset med han för lite hårdträning. For sedan hem och åt lite innan jag körde iväg till Kaskeluokt. Och jag hade först tänkt att spendera kvällen framför datorn och serier, men kände att samvetet skulle komma ikapp mig förr eller senare. Så jag peppade upp mig själv för att pressa lite extra och sprang näst intill den där berömda milen. Jag skulle ljuga om jag sa att det gick snabbt eller enkelt, men det gick vilket känns som det enda som räknas för tillfället. Så jag känner mig nöjd med denna dag och lär somna rätt lätt ikväll. Men det är väl lika bra det, ladda inför morgondagen som kommer bestå av fyra timmars nationellt prov och ska dessutom starta dagen med utvecklingssamtal. Har aldrig tyckt om sånna, inte för att det brukar sägas så mycket negativt men jag är bara väldigt anti dessa samtal. Men imorgon är mitt sista så det är väl lika bra att få det överstökat.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0