Lämnar skolarbeten bakom mig för en vecka

Idag är en sådan här dag som man inte kan låta bli att tycka om, i alla fall inte om om man är student i norra delen av vårt avlånga land. För hur skönt är det inte att gå på lov, släppa ALLT skolarbete för en hel vecka och bara vara och göra det man känner för? Väldigt skönt enligt min egen åsikt i alla fall. Dagen började bra med att vakna upp brevid pojken som lyser upp tillvaron lite extra, sedan bege sig till skolan för att avklara dagens första och sista lektion. Efter det låste jag in allt som heter skolarbete i skåpet och gick hem, en mycket befriande känsla att lämna allt sådant en vecka. Annars har väl dagen i sig varit rätt händelselös, rastade vulvan lite på isunderlaget nu ikväll men i övrigt har det varit väldigt lugnt. Tragiskt nog börjar tröttheten ta över så blir nog inte uppe jättelänge ikväll, men jag skulle ju utnyttja lovet till att vila ut och samla ny energi så det är väl lika bra det.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0