Glädjas åt nuet istället för att känna oro över det som inte skett

Ibland kan jag fundera över varför jag ens ägnar mig till att skriva ett inlägg på denna blogg varje dag (iprincip), eller en större fundering är kanske hur den överhuvudtaget kan ha läsare. Detta eftersom att vissa inlägg mest liknar ordbajs och vardagsstrunt, har en känsla av att det här kan bli ett sådant inlägg. Men jag uppskattar er alla som troget klickar er in här, all cred till er. Men i alla fall så bestod dagen av skola, rätt lugn dag med lite att göra, på det lilla hålet vi hade så hade jag planerat in en tid för att prata med en som pluggar till Syv, jag har ju redan min framtidsplan klar för mig men det kan ju vara bra att bolla den med någon annan. Sedan ritade hon upp min framtid på papper och det såg väl mest ut som ett virrvarr men det var intressant att se en helhetsbild av den. För tillfället ser jag positivt på framtiden, vilket lär hinna ändras, men ska ju lära mig leva mer i nuet och glädjas åt det som sker nu. Inte stressa upp och oroa mig över något som inte ens skett. Aja, avslutade denna dag med motionering av hästapållen men nu intar jag soffläge och inväntar morgondagen.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0