Siffror är en så liten del i helheten

Så har snart denna lördag gått vilket innebär söndag imorgon, vilket för tillfället inte gör mig någonting. Vill helst av allt bara ha nästa helg, så varje dag som går är bra. Just nu känns nästan talludden mer lockande än balen, men det blir ju en upplevelse det med. Har idag i alla fall fixat alla grejjer till studenten, så det känns skönt att ha det ur världen. Och när jag kom hem från Lycksele så testade jag mig på att springa coopertestet, alla i Storuman vet i alla fall att det innebär två varv runt badsjön så fort som möjligt. Detta test som gav en mardrömmar flera veckor i förväg, oh för att inte tala om ångesten. Men idag, tre år senare kändes det mer motiverande än jobbigt. Och trots att jag haft löpningen vilande ett tag nu så var tiden bättre än någonsin på högstadietiden. Kanske är det så att träningen gett lite resultat ändå, har ju dumpat vågen sedan en tid tillbaka, men sist stod siffrorna på iprincip samma som i sjuan. Men ändå känner jag mig större nu än vad jag gjorde då. Och det är det och inte siffrorna jag jobbar med nu, utan det är att kunna trivas med mig själv, varje dag. Aja. Kvällen har jag tillbringat i Blaiken eftersom att Klara fyller år idag, tårtor i mängder och mätt blev jag.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0