Det här med ögonblicksbilder

Veckan börjar sakta men säkert lida mot sitt slut, dock blir den där lediga veckan lite fördröjd och en aning kortare.. Menmen, hursom är det snart helg i alla fall, ser framemot den också. Både lite lugnt och skönt samt en så ska jag rasta bilen till talludden på lördagkväll.

Annars så hann jag då med en ridtur innan regnskuren kom ikväll, försökte köra lite seriöst med galoppfattningar och öppnor slutor, är så lätt att fuska när man bara rider ut. Om jag börjar sakna paddock och seriös träning? Svar ja. Har ju äntligen hittat mig själv i dressyrsadeln, och ju mer jag ser folk hoppar ju mer mörkrädd blir jag. Visst man brukar prata om ögonblicksbilder, men dessa "ögonblick" sker ungefär 1-2 sekunder vid varje hinder. Blir rätt många minuter i slutändan.. Självklart finns det undantag med folk som rider extremt mjukt och fint utan ryck, slit och pisk. Men tyvärr inte majoriteten. Och visst hoppar jag och Leo, men då är det just det där mjuka fina vi försöker sikta på. Aja, snart bara att hoppa isäng och invänta morgondagen. Natti!


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0