Att orka mer än man tror

För att vara måndag har ändå den här dagen gått både fort och lättsamt, måndagar brukar annars kunna vara dagar som är långa och jobbiga. Men det var skönt att det inte var så idag, speciellt med tanke på att jag hann sno dygnet i helgen så att somna igårkväll var inte det lättaste. Vilket resulterade i en trött Lovisa. Men har hållt igång fram tills nu, blev ett dressyrpass med hästapållen efter middagen, mycket treavintervaller i olika tempon. Sedan hem och byta om, springa förbi konsum och handla lite och sedan vidare till gymmet. Först löpband och sedan lite ben och mage. Har tagit mig snart 20 år att ändra uppfattning om löpband, jag gillar det. Man vet hur fort och långt man springer och kan pusha sig själv att ta i ännu mer för att nå en viss tid eller sträcka. Min kropp orkar mer än vad jag tror, gäller bara att finna motivationen för att ta fram styrkan. Och jag tror jag har funnit den nu. Aja, nu är det verkligen dags att sova, imorgon dissar jag postiskläderna och tar på mig jeans för att spenderade dagen på dagis istället. Blir bra det!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0