Dagen då kattanten i mig försvann

Så har veckan rivstartat och som vanligt är man tröttare än tröttast så här en måndagkväll. Men det hör väl till och man får ju trösta sig med att det alltid betyder att det är en dag mindre kvar till helg. Men förutom trötthet så vad har denna dag bjudit på förutom jobb då förstås? Inte alls mycket egentligen för er som undrar. Blev skoterägare idag, till en polaris, polaris. Vart tog denna dära kattanten i mig vägen? Ingen som vet, hon blev en polarisare istället. Men det blir nog skitbra och tycker väl mer eller mindre att snön kan komma nu, helst igår men. Skulle i alla fall bli kallt inatt såg jag, vilket alltid är en början. Kylan fick mina lår smaka på lite nu ikväll då jag körde ett mjukgörande pass med hästapållen, mina ben har tydligen inte förberett sig för kylan. Brukar ju sällan ens bära långkalsonger på vintern men ikväll hade jag lätt kunnat tänka mig ha ett par. Men det kommer icket hända, benen ska härdas inför vintern. Punkt!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0