2015

Så var det dags igen, ett år har gått och en sammanfattning ska göras. Och som jag skrev i förra årets sammanfattning så hoppades jag på att 2015 skulle bli mitt år, så blev det väl kanske inte riktigt. Tungt år på väldigt många plan, stora besvikelser och stora frågetecken här i livet. Jag har känt mig extremt vilsen, fast i en ond cirkel där jag inte har trivts men samtidigt inte vetat hur jag ska ta mig ur. Men det har även varit ett lärorikt år och jag har lärt mig att lyssna mer på mig själv än på andra, inte göra allt det som alla andra tycker eller förväntar sig utan göra det som känns rätt för mig själv. Vintern gick väl ungefär ut på eat, work, sleep and repeat. Var rädd att bryta vardagsmönstret och på så vis tog mig inte framåt på något sätt, varken "karriärsmässigt" eller känslomässigt. Sommaren blev väl inte heller direkt storartad men jag träffade nya människor och jag har den turen att dessa människor förgyller mitt liv även idag. Storumandagarna blev tyvärr en stor flop men veckan efter väntades swampsoccern och den vägde upp det hela litegrann. Skippade även Åselemarknan och drog till Sorsele istället, vilket såhär i efterhand var extremt smart gjort. Sedan kom hösten och jag var antagen på en distansutbildning inom programmering, vilket sket sig så fort vi gjorde om linjerna på jobbet. Dessa förändringar gjorde tyvärr mycket mer än bara förstörde pluggandet, det blev extremt tungt. Så hösten flöt inte på med någon superfart och nu när jag tänker efter var nog väggen nära. Fick panik och insåg att för mitt eget bästa var jag tvungen försöka söka mig till något annat. Efter lite funderande så kom jag fram till att skogsmaskin nog var mitt kall här i livet. Och efter lite samtal med kontakter hit och dit så kom det tillslut en lösning på hur jag skulle gå till väga. Och med dessa besked började livet klarna, det här blir min alldeles egen resa. Så oavsett vad folk säger och tycker så vet jag att det är det här jag vill göra och det här kommer jag klara av. Negativitet har inget i mitt liv att göra längre. Så den här sista månaden av 2015 blev räddningen för både mig och för ett lyckat år. 2016 blir ett spännande år fyllt av utmaningar och prövningar, men jag känner mig redo och är helt säker på att allt kommer bli bra. Så det är med stor förväntan jag nu välkomnar 2016 och lämnar det gångna året bakom mig, med mig tar jag de människor som fyller livet med possitivitet, de övriga kan gott stanna kvar.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0