En dag precis som alla andra

Bara jag som börjar vara extremt less på allt som har med feminism och göra? Lyssnade på p3 idag i ungefär 8 timmar, inte en enda låt framfördes av en man vad jag kunde höra. Hur jämställt är det om jag får fråga? Kvinnodagen i all ära men alltså när ska vi lyfta fram männen. Läste nånstans om ett badhus som bara skulle ha öppet för kvinnor idag, ingen big deal, en axelryckning och ett ironiskt fniss kanske från männens håll. Men hade det varit tvärtom, ja då hade det minsann tagit hus i helvete! Blivit ett jävla tjat om hur vi trycks ner av männen och hur mycket mer rättigheter dom har osvosv. Allt har gått en aning överstyr, det handlar inte längre om jämställdhet, det handlar om att vi numera ska synas och höras mest. Skulle egentligen kunna skriva en hel roman om detta då jag börjar bli redigt less, kan inte använda ett socialt medie längre utan att ständigt matas med hur mycket vi kvinnorna stå på oss. Aja, har förutom det haft en bra dag. Såg nästan solen där ett tag faktiskt. Blev även ett gympass efter jobb, träffade även på Huldamathilda vilket var trevligt. Men nu börjar dagen lida mot sitt slut och så gör även min energi. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0