När kreativiteten inte får leva ut

Så var det torsdag vilket innebär att helgen inte är alltför långt bort, har varit en rätt lång och dryg vecka så helgen är mer än välkommen. Torsdagar brukar ju ofta vara dagar då Victor kommer hem, så man brukar redan ha lite helgfeeling då. Men i veckan kommer han inte förrän imorgon så feelingen uteblir idag. Men imorgon blir det helg på riktigt och då styr vi skutan mot inlandet! Kvalitetstida med papsen, köra skoter, träffa systersonen och på lördagkväll blir det mest troligt återförening med sommarens partyfolk. Alltså en riktigt bra helg. Men först avklara sista jobbdagen för veckan, känner mig lite för kreativ för att dagarna på jobbet ska gå riktigt fort. Jag vill liksom åstadkomma något i det jag gör, bli något, vara något. Typ maskineriet som jag offrade så extremt mycket på för ingenting i dagsläget, eller typ plugga till något ingenjörsaktigt (don't ask me why). Jag hade nog blivit en bra student, men mitt ekonomiska jag säger att jag inte vill leva på lån. Annars hade jag nog kunnat söka till maskinteknik-utbildningen på YH här i stan. Men det får väl bero tills jag blivit president eller något liknande. Aja, i övrigt så har veckan inte bjudit på så mycket förutom i tisdags då jag följde svärfar och David på hockeyn, och vilken match! Och i onsdags unnade jag mig själv att ta om navelpiercingen jag hade för x antal år sen. Får hoppas denna läker bättre. Men nu ska tanten sova så det blir fredag nångång och så jag får pussa på Victor. Natti!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0