Storumandagarna 2017

Veckorna far iväg utan att jag riktigt hinner med och inläggen kommer lite glest. Hade ju tänkt uppdatera er om vår resa till Storuman och storumandagarna, men som man brukar säga, bättre sent än aldrig. Vi åkte ju då som sagt var till storuman, inte helgen som var utan då förra helgen. Fredagen var det ju hotellet som gällde, förfestade med kamelen m.fl. Vi fick även besök utav Mackan den kvällen vilket var trevligt. Hotellet på storumandagarna levererar alltid, helt klart bästa utekvällen på hela året i Storuman. Medan Victor sov bort halva lördagen så for jag ut på marknan en sväng med Mamsen och fick även gosa med Ossian. Den kvällen skulle vi grilla hos Mathilda och Oskar, var extremt taggad på att få träffa Mikkatilda och Linnea, vilket var hur längsen som helst. Men direkt vi for därifrån och började bege oss mot dansgalan försvann suget och dansgalan blev, i vanlig ordning, en besvikelse. Jag förstår inte varför jag varje år ska envisas med att gå in där. Lite smått hemlängtan hade jag också. Det var en konstig känsla att känna sig borta, i Storuman. Storuman saknar jag inte, men min familj hade gärna fått bott närmare, och vännerna fått hälsa på lite oftare. Får lov att tacka alla inblandade för en lyckad helg, så gör vi kanske om det nästa år igen.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0