Jag hade en gång en bil

Onsdag och halva veckan avklarad, regnet öser som vanligt ner och jag inväntar en springtur med Josse. Tror det hade varit svårt att motivera sig själv att ta sig ut en dag som denna ifall man inte hade springsällskap. Medan jag väntar så försöker jag hitta en liten bil jag skulle kunna tänka mig köpa. Tidigare har det alltid varit enkelt att köpa bil, har alltid vetat vad jag vill ha. Nu ska det bara va en liten bil som fraktar rumpan till och från jobbet, mycket mer än så kommer den inte rulla. Och då helt plötsligt är det inget som tilltalar mig, var länge inne på en Santa Fe, men det är ju typ det sämsta man kan köpa som pendlarbil.. Sen ska man aldrig fråga nån om tips och råd, det gör en bara mer velig, för det finns alltid nåt negativt om märket eller modellen. Jag skulle så gärna ha gångavstånd till jobbet alltså, men 4 mil kändes lite väl övermäktigt för en morningwalk. Bli spännande att se vart det slutar, med ett nytt rappel, en tantbil eller så står man där med ett SantaFe-as ändå. aja, nu ska tanten he sig ut så hon få krypa isäng nångång.

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0