Ännu en insnöad vecka

Söndag igen och bara att börja ladda inför ännu en ny vecka. Men jag känner mig mer än redo då jag faktiskt lyxade till det och tog helg redan i torsdags. Välbehövlig efter senaste tidens övertid, och rätt skönt att inte behöva var på jobbet i fredags då det hade snöat så mycket. För Rönnskär är inget ställe som funkar speciellt bra under snökaos. Så istället för att vara där ute och kämpa på så tog jag en riktig mysmorgon med sovmorgon, långdusch och hela köret. Lyxlyxlyx! Sedan började jag skotta ut bilen begav mig till stan en sväng innan jag styrde kosan mot Norrlångträsk för middag hos Erik och Hanna. Kanske inte mitt smartaste drag med tanke på vädret, men trevligt var det och hem tog jag mig. Dock inte mycket längre än så då jag körde fast på parkeringen. Orkade inte göra något åt den saken då så igår när jag vaknat gick jag ut och började skotta fram bilen först och främst eftersom den hunnit snöa över igen, kämpade och slet i ca. 3 timmar innan jag slutligen gav upp och tänkte att den töar fram till våren om inte annat. Och sedan var det bara att börja stöka till sig för att fara till stan och äta med Josse innan vi for hem till henne och spelade spel, tjattrade och drack bubbel. Sånt där som tanter gör. Det var väl ungefär min helg i stora drag, och bilen kom förresten loss idag, så allt är frid och fröjd och jag är redo för ännu en snöfylld vecka.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0