Lite svamlande om ditt och datt

Måndag och en ny vecka är inledd, förra veckan flög bara förbi vilket eftermiddagsveckorna oftast brukar göra. Förutom att jobba så hände inte så mycket rafflande förra veckan, bytte till sommardäck och unnade mig en klippning på självaste valborgsmässoafton, då jag förövrigt jobbade. Men just den faktorn rörde mig inte i ryggen, tror jag druckit varenda valborg i väldigt många år så det har jag provat, det var kul men inget jag saknade. Festandet i sig är väl något jag det senaste året känt att jag gjort bort, ett glas bubbel eller två och sen är tanten nöjd. Helgen blev väldigt lugn med mycket fokus på hälsa, förnyade gymkortet och cyklade iväg på gymmet på lördagen och körde igenom ryggen och magen. Har ju den senaste tiden inte kunnat springa på grund av att ryggen och höften gett upp efter bara någon sväng så nu är det rehab och muskelbyggande som gäller för att få kroppen att hålla då jag trots allt brinner för löpningen. Har ju även gått ner i vikt det senaste året, och än om mycket beror på koständring och aktiva val så är också mycket beroende på muskelbortfall. Och då jag för första gången i hela mitt liv tror jag är nöjd med vikten så är jag lite smått nojjig över den psykiska biten ifall jag nu skulle gå upp, i muskler eller ej. Provade även att ta något litet löpsteg under promenaden igår och det gick utan komplikationer, lyckan var och är ganska så total. Förutom träning och frisk luft så blev det en lugn och mysig helg med god mat och lite små plock här hemma.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0